Bangkok baby - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Judith en Dianne - WaarBenJij.nu Bangkok baby - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Judith en Dianne - WaarBenJij.nu

Bangkok baby

Door: dianne en judith

Blijf op de hoogte en volg Judith en Dianne

04 Januari 2014 | Thailand, Krabi

Hallo Nederland,

Hier zijn we weer! Allereerst een heel gelukkig nieuwjaar. We hopen dat jullie de jaarwisseling zonder brandwonden zijn doorgekomen. Wij wel! We hebben een fantastisch Oud en Nieuw feest gehad op Koh Pha Ngan. Dit eiland staat bekend om haar full moon party's. Nu was het eigenlijk geen full moon, maar voor oud en nieuw werd een uitzondering gemaakt. De rit er naar toe was 3 kwartier hobbelen door de jungle, aangezien de enige vrije bungalow aan de andere kant van dit eiland lag. Vol fluoriscerende verf hebben de buckets baco ons goed gesmaakt. Ons gezelschap was een lekkere Amsterdammer, een vrouw dit keer. We zijn nog steeds met haar op reis. We hebben een prachtig aandenken aan deze avond, namelijk een van de vele buckets die Dianne de hele avond met haar leven bewaakte.

Terug naar 2013, Bangkok. De reis hierheen was weer een feestje opzich. We stapten om 1 uur 's nachts in Phnom Penh op de bus. Toen we de bus in kwamen, werden we direct onpasselijk van de geur van zweetvoeten. Jak. Aangekomen bij onze stoel, bleek daar een andere jongen te liggen. Hij werd verplaatst naar het bedje van zijn vriend en wij propten ons in dat veelste kleine bed (en wij zijn al klein!). De jongen was inmiddels wakker en dacht dat hij al bij de grens was. Wij vonden dit heel grappig en hebben hem lachend verteld: 'het is nog minstens 10 uur naar de grens'. Hierop begon hij vloekend te vertellen hoe erg het stonk en hoe klein het bed was.

De volgende dag zijn we met hem en zijn vriend maatjes geworden en hebben we een leuke avond beleefd in Bangkok. Hier zagen, we op het terras, twee jongens die we ook in Phnom Penh hadden ontmoet. Zij waren heel blij om ons te zien. Wij wat minder. De boy die met Judith praatte liet heel trots zijn modellenfoto's bij Angkor Wat zien. Na 5 minuten zijn we maar Nederlands gaan praten, waarop ze snel verdwenen. Bizar genoeg, kwamen we deze boys met oud en nieuw opnieuw tegen. Voorbestemd? Neeeeee! We zijn toen keihard weggerend.

Ook hebben we in Bangkok voltooid waar we in Phnom Penh al aan begonnen waren: shoppen. Aangezien deze stad echt te groot voor woorden is, zijn we aan sightseeing niet begonnen. De shoppingmalls hebben we gelukkig wel gevonden. Op dag 1 zijn we naar de MBK mall geweest. Dit is een mall van 7 verdiepingen, inclusief bowlingbaan en bioscoop. Aangezien een filmpje pakken de vorige keer zo goed bevallen was, besloten we dat ook hier te doen. We waren al de hele dag lekker aan het afdingen, waarbij we vooral de uitspraak 'noooo goooood' continu gebruikten. Dus we dachten: als het daar kan, kan het vast bij de bioscoop ook. Dit was natuurlijk niet het geval. Toen de man duidelijk maakte dat hij niets van de prijs voor een kaartje af ging halen, zei Judith: 'oke, dan betalen we wel de gewone prijs. Kunnen we met zijn tweeen op een stoel?'. Dit kon helaas niet, waarop Judith de man heeft wijsgemaakt dat dit in Nederland wel mogelijk is. 'You can even sit with three persons on one seat!!'. Na het kopen van twee kaartjes, deed Dianne nog een laatste poging en vroeg om gratis popcorn. Gelukkig kon de man er, net als ons, hard om lachen.

Het laatste hutje op Koh Pha Ngan bleek een waar paradijs. 1 januari werden we wakker en hebben we een nieuwjaarsduik genomen in de toen ontzettend wilde zee. Het weer was die dag niet echt fantastisch, waardoor we de hele dag hebben geluierd met zijn tween in een hangmat, inclusief deken en trui.

Gelukkig was het de volgende dag weer stralend weer en wilden we weer eens wat actiefs doen. Dit resulteerde weer in een hike, samen met onze Amsterdamse. De eigenaar van ons resort meende deze wandeling in een half uur te doen, wij zouden er max 1,5 uur over doen. Hem geloven we dus nooit meer. Onderweg kwamen we veel mensen tegen die keer op keer vertelden hoe ontzettend naar het aankomende stuk was, en dat we beter terug konden gaan. Het toppunt was een bezwete man op blote voeten. We hebben hem water gevoerd en we hopen dat hij het overleefd heeft, want hij was er niet goed aan toe. Wij hebben de andere kant bereikt, net voor het donker. Het was de moeite waard!

Gisteren zijn we na wederom een te lange reis (liegen doen de Thai-en allemaal) aangekomen in Krabi. Morgen gaan we naar Phi Phi, een eiland waar we onze laatste uurtjes zullen doorbrengen. Onze laatste uurtjes op reis, bedoelen we natuurlijk.
Daarover later meer.

We hebben nog maar 5 minuten internet dus bij deze; tot de volgende keer!

XXXXXXXXXXXXXXX

• 04 Januari 2014 - 12:33

Laura:

Nice!
    Weer een awesome verhaal ladies!
    Tot snel!

• 04 Januari 2014 - 12:48

Marga Maris:

Hallo meiden!
    Ook voor jullie een gelukkig 2014!
    En geniet van je laatste deel van je reis.
    Bedankt voor jullie maffe verhalen.
    Alvast een heel goede en veilige terugreis gewenst!
    Groetjes,
    Marga

• 04 Januari 2014 - 13:03

Vader Van Judith:

Yolo (for ever)

• 04 Januari 2014 - 16:20

Imke:

Gelukkig nieuwjaar en geniet van de laatste reisdagen. Tot gauw! xxx

• 04 Januari 2014 - 16:59

Mieke:

Haha stelletje Nederlanders die gaan afdingen bij een bioscoop:-P leuk verhaal!

• 04 Januari 2014 - 18:46

Mama/gerda:

ha meiden!! het blijft fantastisch he!! geniet nog maar lekker van die mooie stranden en lekkere hangmatjes! voor je't weet ben je weer thuis! ook leuk toch...?? !!!

• 04 Januari 2014 - 19:44

Mutti:

Wanneer gaan we naar 'mannenharten' en zorgen jullie voor de kaartjes? Kan vanaf nu voor de helft van het geld...
    Zon, zee en strand...Jullie genieten daar...en wij genieten van de gedachte dat het nog maar 5 nachtjes slapen is...xxx

• 04 Januari 2014 - 21:00

R En J:

Ha meisjes
    Wat een verhalen,nu nog lekker genieten.
    Een hele goede terugreis,en veilig aankomen.
    We spreken elkaar.
    Doei groetjes r en j.xx

• 05 Januari 2014 - 23:00

Sietske De Jong:

Geniet er nog maar even van! Ik vond het leuk om jullie verhalen te lezen! Goede reis alvast! X

• 09 Januari 2014 - 09:01

Minke:

Prachtige verhalen en genieten van jullie schrijven. Maar kom weer veilig thuis. Een goede reis toegewenst.